Nova entrada per a "Versionant". En aquesta ocasió, oferim una cosa ben curiosa, que de segur serà totalment desconeguda per a alguns dels lectors. Es tracta de la cançó "Perquè vull", de l'alcoià Ovidi Montllor, que ja apreixia al 1972 al seua primer treball discogràfic, titolat "Un entre tants".

Us presentem dos versions ben dispars. La primera, més propera i fidel a l'orginal, feta per Joan Manuel Serrat. La segona, prou més diferent i exòtica; una versió en euskera feta pels Trikizio, amb la col·laboració de l'acordionista de Sabadell Carles Belda. Trikizio, aquell grup que molts vam sentir per primera vegada a l'últim disc d'Obrint pas, va treure un disc anomenat EusCat, amb versions en basc d'èxits catalans i versions d'èxits bascs en català! Tota una curiositat ben agradable.


PERQUÈ VULL (Ovidi Montllor) - Serrat / Trikizio & Belda

AUTOR: Yosu Belmonte & Ovidi Montllor i Mengual (Enllaç a la web personal)
ANY: 1972
GÈNERE: Cançó d’autor










__1__LLETRA__

Plovia aquell dia. Perquè vull!
Perquè tinc ganes que plogués!

Sortia ella de casa. Perquè vull!
Perquè tinc ganes que sortís!

Tenia jo un paraigua. Perquè vull!
Perquè tinc ganes de tenir!

Vaig dir-li de tapar-la. Perquè vull!
Perquè tinc ganes d'ajudar!

Va dir-me: "Encantada". Perquè vull!
Perquè tinc ganes d'encantar!

Va arrapar-se a mi. Perquè vull!
Perquè tinc ganes d'estimar!

Vam viure un món preciós. Perquè vull!
Perquè tinc ja ganes de viure'l!

Després vàrem parlar. Perquè vull!
Perquè tinc ganes de parlar!

Vam volar pel món. Perquè vull!
Perquè tinc ganes de volar!

Vam sentir un nou món. Perquè vull!
Perquè no m'agrada aquest!

I el vam veure millor. Perquè vull!
Perquè sé que és millor!

Vam menjar el més bo. Perquè vull!
Perquè sé que es pot menjar!

Van viure amb gent preciosa. Perquè vull!
Perquè estic tip de la contrària!

Tot era meravella. Perquè vull!
Perquè estic fart de fàstics!

Tot era de tothom. Perquè vull!
Perquè tot és de tots!

I acabo la cançó. Perquè vull!
Tot comença en un mateix!

No hay comentarios:

Publicar un comentario